Ingen får glömmas...

Alla är vi barn tills vi blir 18.
jag är barn.
Vi som barn har rättigheter men det är inte många som vet om det.
jag tycker alla ska ha kännedom om den.
alla ska ha kännedom om barnkonvertionen.
Jag har det nu men jag hade inte det för en vecka sen.
När man säger barnkonvertionen tänker många på barnen i Afrika.
men det faktum att alla länder i hela världen förutom ett land har skrivit på den.
Det inkluderar Sverige men vi har inte tänkt så mycket på våra egna barn,
vi har glömt våra egna barn för att vi tänker att dom som har saker, dom mår bra.
men barn i Sverige idag mår inte så bra.
antalet självmord och självmordsförsök har ökat de senaste åren bland unga mellan 15-24.
Många ungdomar och barn är stressade idag och mår inte bra av det.
Vi måste börja ta hand om våra egna barn. Dom behöver hjälp.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback