mänskliga rättigheter

i skolan så jobbar vi med mänskliga rättigheter i nästan alla ämnen, det är ett tema som man har för ettorna i hela ettan. man arbetar med det hela ettan i ämnena på olika sätt.
asså de har fått mig att tänka, tänka på mina rättigheter och barns rättigheter.
att man ska få en bra och trygg uppväxt, att man ska få en utbildning, att få gå i skolan.
Det är sånt som jag i alla fall kan ta för givet men det är inte alla barn som får de...
många barn jobbar hela sina liv och får inte gå i skola och dom får inte vara just det, barn.
jag är väldigt glad för att jag har fått en så bra uppväxt, verkligen, jag uppskattar den och jag uppskattar även att jag har två jättebra föräldrar som bryr sig om mig, även om de kan bli för mkt...
alla har inte två föräldrar, alla har inte bra föräldrar och vissa har inga föräldrar alls och de tycker jag är en rättighet att ha föräldrar som bryr sig om en och uppfostrar en bra.
ja, tänka sig att detta kunde påverka mig så mkt... det är underligt.
men jag har lärt mig att jag inte ska ta för givet något eller någon överhuvudtaget...
uppskatta dom människor omkring dig som om dom skulle dö imorn.
uppskatta de saker i din omgivning som om de var de mest värdefulla du hade...
ta inget eller ingen för givet.
nu ska jag gå och lägga mig tror jag:)
godnatt Puss<3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback